PL   |   EN

Ubóstwo w transporcie: definicje, wskaźniki, uwarunkowania i strategie łagodzenia Raport końcowy

Ubóstwo w transporcie: definicje, wskaźniki, uwarunkowania i strategie łagodzenia Raport końcowy
źródło : ec.europa
Niniejszy raport końcowy podsumowuje wyniki badania „Ubóstwo w transporcie: Definicje, wskaźniki, uwarunkowania i strategie łagodzenia” zleconego przez DG EMPL.

Projekt opierał się na trzech zadaniach:

  1. zbadaniu pojęć i definicji związanych z ubóstwem w transporcie,
  2. zbadaniu i oszacowaniu możliwych wskaźników pomiaru ubóstwa w transporcie oraz
  3. zebraniu skutecznych strategii łagodzących odnoszących się do konkretnych przejawów ubóstwa w transporcie, badając wzajemne oddziaływanie odpowiednich interesariuszy i sposób, w jaki procesy te są ugruntowane w kształtowaniu polityki krajowej.

Raport odzwierciedla również kluczowe wyniki czterech krajowych studiów przypadku przeprowadzonych w Niemczech, Polsce, Rumunii i Hiszpanii.

Promowanie włączenia społecznego i walka z ubóstwem znajdują się na czele agendy Unii Europejskiej (UE). Jest to również zapisane w Europejskim filarze praw socjalnych i jego planie działania, w którym określono cel UE polegający na zmniejszeniu liczby osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym o co najmniej 15 milionów do 2030 r.
Według Eurobarometru z 2022 r. 32% respondentów uważa rosnące ceny i koszty życia za najważniejszą kwestię w tym czasie. Ponadto, w związku z transformacją ekologiczną, cyfrowej i demograficznej potrzebne jest wsparcie, aby nikt nie pozostał w tyle.

Wspieranie dostępu ludzi do podstawowych usług, takich jak energia i transport, bezpośrednio przyczynia się do realizacji celów promowania włączenia społecznego i zwalczania ubóstwa, ponieważ osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz najbardziej zmarginalizowane napotykają największe bariery w dostępie do takich usług. Co więcej, dostęp do podstawowych usług jest kluczem do pełnego uczestnictwa w społeczeństwie i ma kluczowe znaczenie dla dostępu do szerszego zestawu innych dóbr i usług, takich jak zatrudnienie, edukacja i opieka zdrowotna.

Promowanie dostępności i przystępności cenowej transportu publicznego może również ograniczyć korzystanie z transportu prywatnego, a tym samym pozytywnie przyczynić się do realizacji celu UE, jakim jest ograniczenie emisji związanych z transportem i osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2050 r., zgodnie z Europejskim prawem o klimacie.

Źródło: ec.europa

 

 

Stworzone przez allblue.pl