PL   |   EN
Z ARCHIWUM: Kolej w 100% na zielony prąd
19 październik 2021

Z ARCHIWUM: Kolej w 100% na zielony prąd

W Niemczech są plakaty mówiące o tym, że 100% energii zużywanej przez pociągi pochodzi ze źródeł odnawialnych. To jawne kłamstwo – stwierdził w maju 2013 roku w Katowicach prof. Wojciech Paprocki[0]. Profesor póki co ma rację co do zasilania pociągów. Jednak niemieckie koleje weszły w kolejną fazę własnej rewolucji energetycznej, włączając w nią swoich pasażerów. Zgodnie z niemieckim plakatem jeszcze nie pociągi, ale na razie pasażerowie mogą jeździć w 100% na energii ze źródeł odnawialnych. To nie tajemnica.
Niskoemisyjny transport w CEE. Jak obniżyć emisje z transportu drogowego w Europie Środkowo-Wschodniej? Podsumowanie debaty
27 wrzesień 2021

Niskoemisyjny transport w CEE. Jak obniżyć emisje z transportu drogowego w Europie Środkowo-Wschodniej? Podsumowanie debaty

22 września, w Europejski Dzień Bez Samochodu, odbyła się debata poświęcona redukcji emisji z transportu drogowego w krajach Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). Podczas wirtualnego spotkania eksperci z Polski, Czech, Węgier, Rumunii i Słowenii podzielili się doświadczeniami ze swoich krajów. Omówiono aktualną i prognozowaną skalę emisji szkodliwych gazów w regionie oraz istniejące i proponowane rozwiązania problemu.
Szczyt klimatyczny polskiej kolei
17 wrzesień 2021

Szczyt klimatyczny polskiej kolei

Już za tydzień, 22 września, podczas tragów TRAKO w Gdańsku, odbędzie się długo wyczekiwany szczyt klimatyczny polskiej kolei – konferencja „Kolej dla Klimatu”. Premiera raportu oraz prezentacja wyników badań przeprowadzonych wśród firm logistycznych, to kluczowe punkty tego wydarzenia.
Biznes potrzebuje zielonej kolei!
09 wrzesień 2021

Biznes potrzebuje zielonej kolei!

Postępujące zmiany klimatu skłaniają firmy do poszukiwania bardziej ekologicznych form transportu towarów. Emisyjność jest kryterium, które biznes coraz częściej bierze pod uwagę planując łańcuchy logistyczne. Z raportu przygotowanego przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRIS) dla Fundacji ProKolej wynika, że to właśnie w transporcie kolejowym przedsiębiorcy upatrują największych szans na ograniczenie śladu węglowego.
Emisje zanieczyszczeń z ponad 1/3 ciężarówek Euro 6 za wysokie
09 wrzesień 2021

Emisje zanieczyszczeń z ponad 1/3 ciężarówek Euro 6 za wysokie

Prawie jedna trzecia ciężarówek Euro 6 w Hiszpanii przekracza unijne limity emisji spalin, wykazały testy przeprowadzone w Barcelonie i Madrycie. Dzieje się tak pomimo tego, że wysoka emisja dwutlenku azotu (NO2) z transportu drogowego stanowi poważny problem dla zdrowia publicznego, powodując przedwczesne zgony 50 000 Europejczyków każdego roku.
Przemysł żeglugowy proponuje opłaty w celu przyspieszenia przyszłości bezemisyjnej
08 wrzesień 2021

Przemysł żeglugowy proponuje opłaty w celu przyspieszenia przyszłości bezemisyjnej

Wiodące stowarzyszenia żeglugowe zaproponowały stworzenie globalnego podatku od emisji dwutlenku węgla ze statków, aby przyspieszyć wysiłki przemysłu na rzecz ekologii.
Od 2035 roku w UE nie będzie można sprzedawać nowych samochodów z silnikami spalinowymi
31 sierpień 2021

Od 2035 roku w UE nie będzie można sprzedawać nowych samochodów z silnikami spalinowymi

Transport drogowy odpowiada za blisko 1/5 całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE i w przeciwieństwie do innych sektorów nie odnotowuje żadnego znaczącego spadku. Do zmiany w tym zakresie ma się przyczynić pakiet Fit for 55, który wprowadza wymóg obniżenia średnich emisji z nowych samochodów o 55 proc. od 2030 roku i o 100 proc. pięć lat później. To oznacza, że od 2035 roku w UE nie będzie można sprzedawać nowych samochodów z silnikami spalinowymi.
Ładowanie samochodu elektrycznego w Polsce  gdzie, jak długo i za ile?
30 sierpień 2021

Ładowanie samochodu elektrycznego w Polsce – gdzie, jak długo i za ile?

Wbrew powszechnie panującym mitom, ładowanie samochodu elektrycznego w Polsce nie stanowi większego problemu. W polskich miastach, wzdłuż autostrad i dróg szybkiego ruchu powstaje coraz więcej stacji ładowania. Pojazdy zeroemisyjne są przystosowywane do uzupełniania energii z coraz większa mocą, a operatorzy usług ładowania oferują abonamenty pozwalające optymalnie dostosować opłaty do potrzeb każdego kierowcy. Pamiętajmy także, że samochód elektryczny możemy także w wygodny sposób ładować ze zwykłego, domowego gniazdka, podobnie jak smartfona.
Zwolnij, nie tylko w wakacje
28 sierpień 2021

Zwolnij, nie tylko w wakacje

Jazda samochodem to dla wielu przyjemność, ale dla wielu niejednokrotnie koszmar. Jedziesz sobie spokojnie, a tu z tyłu cię poganiają, z boku zajeżdżają drogę bez kierunkowskazów, a często po prostu korek. Płynna jazda bez zatrzymań jest lepsza dla środowiska, niż ciągłe przyspieszanie i zwalnianie, ale ten fakt też ma swoje ograniczenia.
Systemy transportowe chroniące klimat i zdrowie
20 sierpień 2021

Systemy transportowe chroniące klimat i zdrowie

Pojawiło się trzecie z serii opracowań HCN przedstawiających związek pomiędzy działaniami na rzecz klimatu a zdrowiem. Niniejszy dokument przedstawia politykę, która może pomóc w walce z kryzysem klimatycznym, a jednocześnie przyczynić się do poprawy zdrowia ludzkiego, umożliwiając rządom krajowym jednoczesne podjęcie dwóch ważnych wyzwań. Wysiłki zmierzające do ograniczenia globalnego ocieplenia do 1,5°C muszą iść w parze z osiągnięciem podstawowych korzyści zdrowotnych.
Strefa Ultra Czystego Transportu w Londynie oczyściła miasto
12 sierpień 2021

Strefa Ultra Czystego Transportu w Londynie oczyściła miasto

Jak donosiliśmy nieco ponad 2 lata temu, Londyn zdecydował się wprowadzić zaostrzoną Strefę Czystego Transportu, mającą na celu ograniczenie emisji tlenków azotu oraz PM2,5 z transportu. Minął niecały rok od przedstawienia ewaluacji pierwszych 10 miesięcy działania strefy. Jest skuteczna!
Elektromobilność. Remedium na zmiany klimatu?
10 sierpień 2021

Elektromobilność. Remedium na zmiany klimatu?

Ciepłe zimy, chłodne lata, susze, ulewy, nieprzewidywalne i niebezpieczne zjawiska pogodowe, to następstwa ocieplania klimatu. Za znaczną część tych zmian odpowiada nadmierna emisja CO₂ m.in. z transportu drogowego. Stanowi ona aż 25 proc. globalnej emisji. Remedium na zatrzymanie dalszych zmian środowiskowych są pojazdy zeroemisyjne.
Rusza pierwszy Konkurs e-Mobility Media Awards
29 lipiec 2021

Rusza pierwszy Konkurs e-Mobility Media Awards

Dziennikarze najbardziej zaangażowani w budowanie świadomości społecznej w zakresie elektromobilności otrzymają nagrody w Konkursie e-Mobility Media Awards 2021, organizowanym przez PRESS-SERVICE Monitoring Mediów i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych. Od dzisiaj (27.07.2021) redakcje gazet, czasopism, stacji radiowych, telewizyjnych, portali internetowych oraz dziennikarze mogą zgłaszać nominacje do konkursu poprzez stronę kampanii elektromobilni.pl. Jego wyniki poznamy już w październiku, podczas gali Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi.
Elektromobilność. Remedium na zmiany klimatu?
12 lipiec 2021

Elektromobilność. Remedium na zmiany klimatu?

Ciepłe zimy, chłodne lata, susze, ulewy, nieprzewidywalne i niebezpieczne zjawiska pogodowe, to następstwa ocieplania klimatu. Za znaczną część tych zmian odpowiada nadmierna emisja CO₂ m.in. z transportu drogowego. Stanowi ona aż 25 proc. globalnej emisji. Remedium na zatrzymanie dalszych zmian środowiskowych są pojazdy zeroemisyjne.
O Polskim transporcie w raporcie CAN-Europe
08 czerwiec 2021

O Polskim transporcie w raporcie CAN-Europe

W opublikowanym dziś przez członków CAN Europe raporcie "Wprowadzenie europejskiej polityki transportowej na ścieżkę neutralności klimatycznej" oceniono politykę transportową Unii i pięciu jej państw członkowskich oraz sformułowano zalecenia dotyczące dostosowania polityki transportowej do ambitnych celów klimatycznych. Raport wypowiada się także o Polsce.
Czego potrzebuje transport na drodze do neutralności klimatycznej?
08 czerwiec 2021

Czego potrzebuje transport na drodze do neutralności klimatycznej?

Emisje z transportu w państwach członkowskich Unii Europejskiej stale rosną. Jeżeli Unia poważnie myśli o osiągnięciu celu Porozumienia Paryskiego, europejska polityka transportowa musi się radykalnie zmienić. W opublikowanym dziś przez członków CAN Europe raporcie oceniono politykę transportową Unii i pięciu jej państw członkowskich oraz sformułowano zalecenia dotyczące dostosowania polityki transportowej do ambitnych celów klimatycznych.
Czego potrzebuje transport na drodze do neutralności klimatycznej?
07 czerwiec 2021

Czego potrzebuje transport na drodze do neutralności klimatycznej?

Emisje z transportu w państwach członkowskich Unii Europejskiej stale rosną. Jeżeli Unia poważnie myśli o osiągnięciu celu Porozumienia Paryskiego, europejska polityka transportowa musi się radykalnie zmienić. W opublikowanym dziś przez członków CAN Europe raporcie oceniono politykę transportową Unii i pięciu jej państw członkowskich oraz sformułowano zalecenia dotyczące dostosowania polityki transportowej do ambitnych celów klimatycznych.
Stworzone przez allblue.pl