Poradnik prezentuje podstawy wiedzy o kryzysie klimatycznym oraz jego wpływie na biznes. Wskazuje na sposoby, w jakie dotychczasowe wzorce produkcji i konsumpcji wpływają na środowisko i oferuje podpowiedzi co do tego, na jakie kwestie należy zwrócić uwagę przy redukowaniu śladu węglowego i środowiskowego firmy. Tłumaczy również znaczenie najważniejszych, przewijających się w dyskusjach o klimacie i biznesie terminach - takich jak wspominany przed chwilą ślad węglowy i środowiskowy.
W ramach pracy w programie Sustainable Leaders’ Hub, którego owocem jest ten poradnik, uczestnicy będący częścią łańcuchów wartości większych firm mieli okazję zapoznać się z podstawami wiedzy o klimacie i zielonej transformacji. Podczas spotkań zapoznano się z doświadczeniem i perspektywą wielu ciekawych organizacji i podmiotów: NASA, CDP, World Bank, UNEP FI, Pro Veg, Client Earth, We Mean Business, YOUNGO, biznesu Microsoft, Grupa Żabka, Orsted , BNP Paribas oraz grona eksperckiego programu Climate Leadership.
W publikacji przygotowaliśmy odpowiedzi na najważniejsze, pojawiające się w przestrzeni publicznej, pytania o klimat, stan środowiska oraz teorię i praktykę zrównoważonego rozwoju. Mamy nadzieję, że pomogą one w postawieniu pierwszych kroków - tak zachęca do zapoznania się z publikacją zespół GRID-Warszawa.